Tahtsin seda postitust alustada
lausega: sellel teemal on kaks poolt. Aga kas ikka on? Kui siin saaks kõik
ID-kaardi asetamisega ID-kaardi lugejasse korda ajada (nagu Eestis), oleks ju
kõik palju mugavam!
Järjekorras:
1. Ühika toa lepingu sõlmimisega läks asi lihtsalt. Veel Eestis olles pidin täitma ja
sisse skaneerima umbes 6 dokumenti ja need Belgiasse vastavale agentuurile
e-kirjaga saatma. Siin tuli ainult paari kohta allkiri anda. Elektri leping
tuli eraldi sõlmida, seega ma sain telefoninumbri, kuhu tuli lepingu
sõlmimiseks helistada. Prof. arvas õnneks kohe, et on parem kui tema selle kõne
(minu juuresolekul) teeb. Väga hea. Edasi jäin ootama kirja, mis pidi minuni
jõudma posti teel, umbes 1 kuu jooksul. See jõudis minuni 3 nädalat hiljem.
Kirjas on minu minu nimele sõlmitud lepingu kood, seega lepingu aktiveerimiseks
tuleb kas: helistada antud numbril või registreerida see teenusepakkuja
kodulehel. Vähemalt midagi saab teha elektroonselt! Sellega on korras õnneks.
Kord kuus saan posti teel arve. Mul ei ole senimaani tekkinud harjumust
postkasti vaadata, aga sellega tuleb harjuda.
2. Elukohta
sissekirjutus. Märkus: seda peavad tegema KÕIK (olenemata kodakondsusest,
varasemast sissekirjutusest jne), kes Brüsselisse elama asuvad või elukohta
vahetavad. Minul võttis kõikide toimingute ja erinevate ametiasutuste
külastamine aega 1 kuu ja 3 nädalat. Õnneks Eric aitas mind, ilma oleks olnud
keeruline. Esimene käik oli linnaosavalitusese vastavasse osakonda. Järjekorras
ootamine 1 tund, kohtumine 3 minutit. Ehk siis väike ruum, mis on jaotatud
pooleks: umbes 10 tooli ootavatele inimestele (järjekorras on vähemalt 25 inimest) ja seinaga eraldatud ametnike
pool, kus on paar (oleneb kui palju ametnikke parasjagu töötab) teenindusava
(luuki), mille juurde vastava järjekorranumbriga inimene astub. Kõik kuulevad
kõike ja ruum näeb välja nagu Eestis 1990ndate alguses. Kuna ma olen EU
kodanik, läks minul lihtsalt. Seda siiski tänu Ericule, sest ametnik oskas
inglise keeles paari sõna. Öeldi ainult, et nüüd pean ootama, et politsei (!) mind
külastaks. KÕIK elukoha registreerimise avaldustel märgitud kohad käib politsei
läbi. Kui inimest ei ole kodus, jäetakse postkasti kiri: politsei käis siin sel
päeval ja see kell, teid ei olnud kodus, palun ilmuge politseijaoskonda, mis
asub kirjas märgitud aadressil. Nagu ilmselt on juba aru saada, mind ei olnud
kodus. Seega läksime Ericuga politseijaoskonda. Seal kontrolliti isikut,
elukoha lepingut, töölepingut, võib-olla midagi veel. Sain kinnituse, et kõik
on korras ja võin minna uuesti linnaosavalitsusse- 3 nädala pärast. Sealt sain
ametliku dokumendi, et olen enda eluruumi sisse registreeritud (mul on õigus
seal elada) ja nädala pärast võin enda ID-kaardile järele minna (koos 2
fotoga). Eesti Vabariigi kodanikuna ei ole mul ametlikult seda ID-kaarti vaja
(piisab varem välja antud dokumendist, paberilehest). Kogu see asjaajamine on
vajalik selleks, et juhul kui inimene esitab mingisuguse toimetulekutoetuse
taotluse ja selle suurus sõltub elukohast, siis kogu protseduur on juba
eelnevalt tehtud. Vähemalt nii selgitasid seda mulle siinsed sõbrad.
3. Olen
ametlikult töötanud ULBs 4 kuud, aga mul ei ole veel matricula number’it (iga õpilase ja töötaja number). Numbrit on mul
vaja selleks, et saada ülikooli e-maili aadress, töötõend ja näiteks
töötervishoiu arsti vastuvõtule registreerimiseks. Ülikoolil on arst, kes
vaatab aastas korra kõigi töötajate tervise üle (k.a. vereproov ja 100
küsimust-vastust). Mina pidin vastuvõtul käime enne augusti lõppu, aga mul ei
ole ülikooli poolt väljastatud veel töötõendit! Õnneks seekord piisas isikut
tõendava dokumendi koopiast. Ilmselt mu aeg siin saab enne läbi kui see numer minuni
jõuab, olenemata sellest, et olen seda korduvalt küsinud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar